Word ik gevonden?

 

ZOEKMACHINE OPTIMALISATIE SEO

Zoekmachines zoals Google en Bing zijn in Nederland zeer belangrijk om gevonden te worden. Je hebt per slot van rekening in een website geïnvesteerd om jouw doelgroep te informeren over je werkzaamheden en producten maar dan wil je wel bezoekers.

Vaak heb je niet eens in de gaten dat een zoekmachine je gericht resultaten geeft. Als je bijvoorbeeld in de adresbalk van de browser wat intypt dan zie je direct een aantal suggesties voor wat je misschien zoekt. De zoekmachines zijn zo slim dat ze weten vanwaar je zoekt (plaats), welke websites je al vaker bezocht hebt, welke onderwerpen je interesseren. Deze gegevens worden opgeslagen en gebruikt om je snel een advies te geven. Het is dan ook niet vreemd dat jouw eigen website hoog op de zoeklijst zal staan. Vraag eens iemand om jouw site te zoeken en op welke plek je dan voorkomt? De resultaten zullen voor iedereen anders zijn.

Wat kunnen wij voor je doen?
Maar hoe kan mijn website nu beter gevonden worden? Wat wij voor je kunnen doen is zorgen dat de website zeer toegankelijk is voor de zoekmachine. Daar zijn een aantal technieken voor zoals een goede beschrijving van de pagina's met een juiste titel en de juiste steekwoorden. Dit doen wij voor iedere pagina op de website en letten op de eisen die de zoekmachines daar aan stellen (lengte tekst en titel, unieke tekst, aantal steekwoorden, laadtijd van de pagina etc.). Verder leveren wij de zoekmachine een bestand aan waar precies staat waar deze moet zoeken en hoe vaak de inhoud verandert en de zoekmachine dus moet terugkomen.
Al met al een tijdrovend werk dat niet standaard in onze werkzaamheden bij het ontwerpen van de website is opgenomen. Door aanschaf van speciale software kunnen wij nu sneller en handiger de website optimaliseren en kunnen wij dit aanbieden voor een eenmalig bedrag van € 95,00 .

Wat kun je zelf doen?
Zoals je hieronder kunt lezen wordt de belangrijkheid van de website gemeten: op welke sites staat er een link naar de site en hoe belangrijk en relevant is de site waar de link staat. Zou bijvoorbeeld de link op de website van Microsoft staan en je website gaat over besturingssystemen (relevantie) dan ben je heeeel belangrijk. Dat gaat je natuurlijk niet lukken maar je kunt wel proberen op zoveel mogelijk branche gerelateerd websites en forums vermeld te worden. Vaak lukt dit door hun link ook op jouw site te vermelden (link ruil).
Ook is er de mogelijkheid van adverteren op zoekmachines. Dit kan echter behoorlijk kostbaar worden door het betalen per klik. Kijk voor meer informatie op Google Adwords.

Gespecialiseerde SEO aanbieders?
Als je plaatselijk goed gevonden wil worden dan is dat vaak geen probleem. De zoekmachine ziet namelijk waar de aanvrager vandaan komt en zal resultaten uit zijn omgeving geven.
Om landelijk goed gevonden te worden is veel lastiger en specialistisch werk. Om een bureau voor dit gespecialiseerde werk te vinden kun je het beste zoeken op WEBSITE SEO VERBETERING.

Wat is een zoekmachine? (bron: Wikipedia)
"Zoekmachines indexeren webpagina's geautomatiseerd door middel van robots/spiders. Dit zijn programma's die webpagina's downloaden en vervolgens nuttige informatie verzamelen van de pagina, zoals woorden en verwijzingen. De links worden weer aan de spider als input gegeven om weer gedownload te worden. De gevonden woorden worden opgeslagen in een gigantische database.
De zoekmachines werken met verschillende technieken. Oorspronkelijk werkten de zoekmachines met de door de webmasters zelf opgegeven zoektermen (keywords), maar daar werd veel misbruik van gemaakt doordat de webmasters keywords gingen gebruiken die veel publiek trokken, maar geen verband hielden met de inhoud van de pagina, zoals het woord 'seks'.
Daarom werden diverse andere alternatieve technieken ontwikkeld. Zo werkt onder andere Google met de populariteit van de websites: het aantal malen dat een website op andere websites wordt vermeld."

Adverteren bij zoekmachines
"Een andere manier om 'hoog te scoren' bij zoekmachines is adverteren. Aanvankelijk kon er tegen betaling een plaats hoog in de ranking 'gekocht' worden als advertentie. Tegenwoordig is het bij bijna alle zoekmachines zo dat een dergelijke praktijk niet meer mogelijk is, omdat gebruikers het niet meer accepteren. In plaats daarvan worden er op een aparte plaats (vaak aan de rechterkant, soms ook bovenaan) zogenaamde 'gesponsorde koppelingen' getoond. Dit wordt door gebruikers als minder storend ervaren, omdat 'echte resultaten' en advertenties duidelijker te onderscheiden zijn.
De advertentieruimte bij de gesponsorde koppelingen wordt meestal 'verkocht' per opbod via het 'pay per click'-systeem. Bij bijvoorbeeld Google Adwords wordt de positie bij de gesponsorde koppelingen bepaald door het bod van de adverteerder te vermenigvuldigen met de Click-Through Rate."

logo-pup-webdesign-footer.png

PUP webdesign voor professionele websites & webwinkels tegen een betaalbare prijs.

© 2001-2018, PUP webdesign

Zoek